rebeckakonradsson.blogg.se

2016-03-21
21:07:28

Vilka är ni?

Alltså, jag har inte bloggat sen i maj förra året, alltså snart ett år sedan men det är fortfarande folk som tittar in här lite då och då. Antingen så förväntar ni er något inlägg eller så läser ni de gamla?!
 
Nu är det såhär! Jag åker till Skottland om 21 dagar och jag är så taggad! Jag och en kompis från Stockholm har endast bokat flyg och hyrbil och ska bila runt i Skottland. Vi har ingen aning om vart vi ska bo, eller om vi änns får tak över huvudet varje natt, vi kanske får sova i bilen, vem vet? Vi har en rutt som vi har tänkt att ta och det är från Edingburgh, upp till Inverness och sedan åka längs västkusten och sen tillbaka till Edingburgh. Sen är tanken att vi ska prata med lokalbefolkningen och be om tips och råd om vad vi ska besöka och vart vi kan bo. 
Vi blir borta i 16 dagar, alltså ca 2,5 vecka! 2,5 veckor av totalt ovetande! 
 
I vanliga fall när jag reser vill jag ha saker planerade! Vart vi ska bo, vad vi ska göra osv. Men här blir det som ett litet packbacking äventyr och jag är så taggad! Dels för att jag åker med en person som jag tycker så mycket om och har så otroligt roligt och mysigt med, men också för att få se Skottland ordentligt. Ett land som jag alltid har drömt om att få besöka och att nu få tillbrings så pass lång tid där känns bara helt otroligt.
 
Min tanke är att jag ska göra rese vloggar och lägga ut på youtube. Dels för att få ha kvar minnerna men även för våra vänner att se vad vi håller på med. Sen tänkte jag även försöka uppdatera här, vilket jag har försökt börja med igen så många gånger nu men nu gäller det endast fram till resan och sen självklart under resan, jag har alltså ett delmål på ca 1,5 månad, det borde jag klara av!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: